Ceea ce se întâmplă pe piața românească de flori nu este ok.
În primul rând, din cauza puterii slabe de cumpărare, florile care vin din Olanda SUNT VECHI! Olandezii păstrează stocurile proaste și ieftine pentru noi. Da, există stocuri speciale pentru Romanika. De ce? Pentru că atât arătăm că merităm.
În al doilea rand, din mai multe cauze (printre care nepăsarea, nesimțirea și lipsa de profesionalism), prețurile aranjamentelor florale sunt foarte mici comparativ cu costul florilor și al accesoriior florale.
Există persoane care vând pe nimic, doar ca să scape de flori, ceea ce nu e în regulă.
Nu e normal ca, clienții să se plângă de calitatea florilor, nu e normal să oferim servicii de proastă calitate, numai pentru a supraviețui pe piață.
Când mergi la coafor, la unghii, la make-up, când cumperi o rochie, când iți repari mașina la service plătești atât cât costă serviciul respectiv. Nu negociezi, nu comentezi că manopera e prea mare. Ai primit serviciul, plătești și gata.
Daaaaaar în domeniul floristic clienții negociază cu tine („vreau doar un buchețel mic, de 7 flori, ce mare lucru”), fără să–și dea seama câtă muncă e în spatele unui buchet sau aranjament floral.
Vă invit să vă educați clienții, să cereți un preț corect, DAR să nu faceți prețul în funcție de puterea de cumpărare a clientului („lasă să plătească mai mult, că are bani„) și să oferiți servicii de calitate.
În străinătate, prețul aranjamentelor florale pentru evenimente se calculează astfel:
*costul florilor x 3
*costul vaselor, buretelui, materialelor x 2
*manoperă 30%
Nu e păcat că în România clienții așteaptă prețuri mici, iar floristul nu poate stabili măcar un preț dublu față de costul florilor???